BVC uppdatering

Fasiken, nu kom jag åt så att hela inlägget försvann!
Tur jag inte skrivit så mycket den här gången haha :)
Idag var vi på BVC för att väga och mäta Anton.
ojoj en sån stor kille jag har nu :)

Vikt vid förlossning: 3675g
Vikt 5 dagar gammal: 3430g
Vikt 7dagar gammal: 3550g
Vikt 22 dagar gammal: 3950g
Vikt 5veckor och 3 dagar gammal (Idag): 4510g!!!!! Min plutt har ökat massa i vikt :)

Längd vid förlossning: 51cm
Längd 5veckor och 3 dagar gammal (Idag): 57cm!!!! Min plutt har blivit lång :)

Amning:
Jag ammar typ var 1½-2h.
Dvs. Börjar jag amma Anton kl.13 så kräver han mat 14.30-15....vilket inte ger en mycket tid.

Amma tar ca 30 min...sen rapa, byta blöja, sen försöka få han att somna och ibland måste man ju faktiskt gulla massa också. När han väl somnat så vaknar han efter ca 10min och vill ha mat.....
Så ser mina dagar ut dygnet runt nästan....Blir inte mycket sömn för mig och inte för min sambo heller eller för anton haha.
Liv och rörelse i detta hus dygnet runt ;)

Nä men, tillbaka till verkligheten nu, Anton verkar inte bli nöjd av maten han får och verkar ha svårt att somna.
Tog upp detta på BVC och Anton går upp i vikt så det är ingen fara!
Men för att underlätta för mig lite och så att jag kan få vila så ska jag ge ca 30ml ersättning efter varje amning och se om sömnen blir bättre och om Anton verkar nöjdare matningen.

Så nu har jag gjort i ordning 4 flaskor med ersättning (30ml bara haha ser skit fånigt ut i flaskorna, ersättningen går inte ens över "botten"-kanten så det ser ut som det står tomma flaskor i kylen haha).
Eftersom vi vill att brösten hinner återhämta sig efter amningen och att amningen fungerar så ska jag ge Anton ersättning efter varje gång-
Så ska vi se om Antons sömn fungerar bättre nu när vi börjar ge ersättning.
Hoppas, för som det varit nu så har det inte funnit någon tid till att sova...inte ens på natten!
Så fatta hur G R I N I G jag är :P

Har börjat blogga från mobilen, men det dumma är att det inte går att göra radbrytningar där.
Så är det något udda inlägg från mig så har jag bloggat från mobilen :)

ÄLSKAR MINA POJKAR!
PUSS PÅ ER!

Kommentarer:

1 Elin:

skriven

Stora killen! :)



Vad skönt för dig att få lite avlastning med ersättningen, det kommer säkert göra att han klarar sig lite längre! Han kanske är i nån tillväxtperiod eller så just nu..?



Sno på du! :D

Kommentera här: