Dag 02 – Min första kärlek

Dag 02 – Min första kärlek

Ja, jag vet inte om det räknas. Men jag berättar om det ändå :)

Men jag var en liten liten flicka. Jag var antingen hos dagmamman på heltid eller så gick jag i lågstadiet och sen efter skolan var hos dagmamman....det minns jag inte.
Men vi brukade gå till ett ställe där flera dagmammor samlades och alla barnen fick leka ihop.
Jag satt på gungan och tittade in en kille som heter David. Tyckte han var så fin haha.
Han var lite förtjust i mig med.
Så han kom fram till gungan och gav mig en stor puss på munnen.
Jag rodnade och blev alldeles fnittrig.
Minns tyvärr inte vad jag gjorde sen, troligtvis sprang han iväg och lekte och jag gungade vidare haha.

Han var min första kärlek. Inga mer pussar med honom eller så. Tror inte ens vi pratade nåt heller hahaha....
Bakade igår.
Havreflarn
- blev goda! Kanske lite söta, men för att det var första försöket så e jag nöjd!
Rulltårta - Blev också god! Det var första gången jag bakade rulltårta, trodde verkligen att det skulle vara svårare, men tog typ 15min totalt!! Har hallon i, blev supergott. Tänkte först ta sylt, men det är ju så jäkla sött så jag tog hallon och blandade i lite socker där i så det inte skulle bli för surt.....Tror jag e nöjd :) Den sprack lite, men hur tusan ska man kunna rulla den utan att den spricker....tips??? :)
Men för att det var första gången e jag skit nöjd! :)
Idag ska jag på dejt :)
Ska bli sååå roligt!!
Ska träffa en gammal arbetskollega.
Vi har upptäckt att vi e så sjukt lika varandra.....när det gäller godis, mat, humor, musik osv osv osv :)
Vi har börjat kalla varandra för syrran haha.
Ska blir skoj!!

Så jag måste käka frukost och sen göra mig i ordning...allt går i slowmotion nu när man e gravid så tar några timmar att göra 1 sak :P

Ha en kanon dag!!
KRAM

Kommentarer:

1 britta Bloggar:

skriven

åh du ligger en dag före mig i utmaningen ser jag!

2 18 år och ska skaffa barn:):

skriven

Vilken mysig blogg du har :) följa gärna med på våran resa från att bara vara två till att bli tre. Vi är två atronåringar som försöker skaffa barn. Kom in och kika lite, lämna gärna ett spår! <3 Kram Lollo och Robin

3 I väntan på Liten - Gravid i vecka 33:

skriven

hehe ja det är nog dags att börja packa den, är dock väldigt osäker på vad jag ska packa i. Ska man ha allt som står på alla listor så lär man ju få packa den enorma resväskan på hjul som vi har, haha! :D



Mysigt att få träffa älsklingen igen, förstår att du saknar han som en galning när han är borta! Snart snart snart är det slut på borta jobbandet :D Hmm osäker på om jag känt blixtrande, men alltid är det ju någon som känns obehagligt så det har jag kanske. Som du säger, massa nerver som kommer i kläm när man sover fömodligen - lite läskigt är det!



Kram :)

4 Sara - Gravid i vecka 39:

skriven

hihi jaa :)

.. men nu känner jag ingenting, tror jag :P

Har sovit en stund, så vi få se inom de närmaste dagarna =) Kram

5 I väntan på Liten - Gravid i vecka 33:

skriven

ja gud, det förstår jag verkligen - man blir alltid mycket lugnare när kärleken är nära :) Hoppas att ni får en mysig kväll! Kram

6 I väntan på Liten - Gravid i vecka 33:

skriven

Gud vad mysigt att få inreda bebisrum! Ser fram emot den dagen vi flyttar och lillan får ett eget rum att pyssla iordning :D

7 I väntan på Liten - Gravid i vecka 33:

skriven

Ja visst är den söt! Skulle vi få en pojke så hade jag lätt köpt en sån, iallafall om han skulle vara här på jul/nyår :D

8 Sara - Gravid i vecka 39:

skriven

jag vet faktiskt inte? :P

.. vet egentligen inte varför jag ska på koll i helgen, om det är pga blödningen eller om de ska kolla om jag öppnat mig mer? aja, det återstår att se :P

9 Emma:

skriven

Ja alltså det är nästan lite skrämmande hur lite man orkar nu.... Fast det är nog som min mamma brukar säga, att kroppen enbart är inställd på att orka bära och ta hand om barnet nu och det kanske inte är menat att vi ska orka så mycket mer?! Känner igen det där med att vända sig, får liksom hjälpa till med handen att få med sig den höft som ska lyftas från madrassen, haha. Fasen vad charmig man känner sig nu... ;)



Jag jobbar som sjuksköterska på jakobsbergs sjukhus men eftersom där bara är gamla patienter som är väldigt tunga att vårda och dessuotm underbemannat så blev jag sjukskriven i vecka 30 typ. Hade desssuotm världens sammandragningar där pga av stressen och livmodertappen var på väg att mogna allt för tidigt så Boris på MVC fick sjukskriva mig! Du har träffat honom va? Så himla otippat att han jobbar där, han känns så pryd på nåt sätt, haha.



vad roligt att du ska träffa gamla kollegan, hoppas att ni klickar lika väl i verkligheten1!!! :D



Vi har valt Danderyds förlossning. Eftersom jag går på spec-mvc där, prima liv (barnmorskemottagningen på danderyd) och även på ett aurorasamtal där så hoppas jag vekrligen att vi får föda där nu!!!



Ps. Rulltårta spricker alltid för mig med... Men den är nog godare så! ;) Ds.

10 Jessica - mamma till Melwin:

skriven

kikar in och vinkar hej. hoppas ni mår fint

Kommentera här: