Återbesök / PKU-prov

Idag var vi på återbesök samt tog PKU-prov.

PKU-provet gick kanon, lilleman blev lite ledsen men han var så duktig så :) *Stolt mamma*

Vi pratade om lillemans magknip, bajs, kräks, amning, bröst, massage, vikt....

Magknip:
Lilleman har ont i magen, samt bubblig och pruttig.
Fick lite massagetips som jag ska göra 2ggr om dagen som kan hjälpa till :)
Bm kände att han var lite hård om magen.

Bajs:
Pratade om konsistensen och färgen och det såg ut som det skulle.

Amning:
Jag har svårigheter att få lilleman att börja amma. Kan sitta hur länge som helst innan han tar till sig tutten.
Jag fick visa BM hur jag brukar göra och hur lilleman reagerar.
BM insåg att jag kämpat på till tusen med amningen, att jag jobbat på riktigt bra :)
Hon förklarade att lilleman inte riktigt lärt sig hur han ska ha tungan när han ska börja amma....så därför tar det tid, samt att magknipen gör att det tar tid innan vi ens kommer till tutten.
Blev rekommenderad att använda amningsnapp till att börja med.
Men den amningsnapp jag hade hemma var SKIT STOR!!! så den typ bara vek sig när han skulle försöka sutta. Får köpa en annan.

Vikt:
Födelsevikt:
3675g
Vikt 5 dagar senare: 3430g :)
Såg kanon ut (trots amningsproblemen) hihi




 
Mammas älskling


Alltså.....nu ska jag vara lite äcklig.
Men jisses vad jobbigt det var att skita....trodde jag skulle avlida! Var så hård i magen.
Sen insåg jag att jag har lyckats klämma ut en bebis (dock inte ur rumpan haha) men jag kan inte skita utan att tro att jag ska "dö" hahaha
Stooooor skillnad på en bebis och en liten korv!

Kommentarer:

1 michaela (gravid v39):

skriven

Han är verkligen helt ljuvlig lille killen! Hoppas ni får en helmysig helg nu=)

2 Frida:

skriven

Fortsätt med linfröna är mitt tips. Trycket under förlossningen och graviditeten kan ge hemorrojder. Sen att man sitter en hel del gör det inte bättre. Sen kan det göra ont fram till om man måste ta i.



Så massa vatten, linfrön (eller psyllium, ska tydligen vara ännu bättre än linfrön) och försöka promenera.

3 Elin:

skriven

Skönt att allt gick bra :)



Och haha, fan va bra med nån som säger det rakt ut! Hur många gånger har man inte tänkt att det lär ju göra skiitont att göra både nr 1 & 2 efter ha fött barn, och nu vet man haha :D

4 Jessica:

skriven

Bjerkan, hade ju glömt bort att du när du skriver!! Hur ere o skita nu?? haha, han är söt din lille bebbe.

5 sara - mamma till wilda:

skriven

Vi hade oxå problem med amningen. Tog ca 3 månader innan det flöt på helt perfekt. Jobbigt, men skam den som ger sig =)

Kommentera här: