Hemma från barnmorskan!!

Ja, då var besöket klart!

Järnvärde: KANON!!! Har gått upp och ser kanon ut, inte för att jag hade superdåliga innan men lite låga men ändå ok. Så jag ska fortsätta med järntabletterna så jag håller mig här.
Så all trötthet m.m. beror på SÖMNBRIST!!
Vikt: 77,5kg
SF mått (v.34) är 32cm, följer kurvan fin fint :)
Hjärtljuden var fina hos lilleman.

Jo, knakningar i blygdbenet, det är ingen fara! Jag går inte sönder :)

Glömde dock fråga om Taxi till BB, har för mig att hon sa att man betalar en fast summa..eller ja man betalar för taxin till BB men sen får man pengar tillbaka (inte alla, utan bara en viss del)...får försöka komma i håg det till nästa gång.

Fick stränga order om att gå hem och lägga mig och försöka sova, då jag såg helt slut ut haha.
Hon bokade även in en ny läkartid om 2veckor, för om jag fortsätter med denna sömnbrist så klarar jag inte av att sköta mitt jobb.....
Sen fick jag tips på att om jag vaknar på natten och har ont eller andra besvär och inte kan somna om så ska jag gå upp och lägga mig i soffan och se lite på tv eller ja slappna av på annat sätt...så lär jag garanterat somna.

Så nu ska jag lyda BM, ligger i soffan och tänkte slänga igång en film och slumra till.
Sen kommer älskling hem ikväll, jippieee....!!!


Min viktkurva t.o.m. v.34:


Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Härligt att allt ser bra ut och att lilleman växer som han ska! Koppla av nu och ha en riktigt trevlig helg.

2 Åsa:

skriven

Vad bra att allt är bra med dig och bebisen :)

Nu ska du vila, vila och vila :)

Har du prövat att stiga upp och äta något smått när det värker som värst?

Det brukar hjälpa ibland att gå lite och äta något har jag märkt :)



Kramar

3 MALIN - Längtar efter min prinsessa!:

skriven

Skönt att allt såg bra ut! Men lyssna nu på din BM och försök slappna av och sova!!

Kram kram

4 I väntan på Liten - Gravid i vecka 32:

skriven

Vad härligt att BM-besöket gick så bra! Och jag håller med henne fullt ut, soooov och försök slappa framför tv´n om du inte klarar att somna, det är mer avslappande än att ligga i sängen och stressa :)



Idag ska jag nog banne mig lyxa till det med varm oboy med grädde, mumms mumms!

5 Sara - Gravid i vecka 38:

skriven

Mysigt :)



Jaa, hoppas det.. bill får det här gjort nu :)

Ha en fin helg! Kram

6 malin:

skriven

Vad skönt att allt såg bra ut och jag säger som de andra "vila nu" =)



7 Emma och lilla vilden i magen:

skriven

Oj, vad lång tid det tar för mig att svara då... ;)



Jag gick på MVC i kungsängen förut (samma som du går på fast på ett annat ställe) och hade nån gammal förlegad barnmorska som bara sa det som stod i papprena typ... Men så bytte jag till primaliv och dom är verkligen superbra! Har dock för mig att dom är bättre i jakan än i kungsängen.



Det där med föräldrautbildningen... SÅ konstigt att dom har det dagtid! Jag frågade varför och barnmorsklan sa "ja men vi vill ju inte jobba kvällar!!!". nej men tänk hur många som känner sig stressade över att sitta där två förmiddagar? Dåligt tycker jag... Vi var på prima livs, dock bara en förmiddag och vi fick massor av bra info där (är säkert jättebra på din mvc okcså).



Det där med taxi har vi funderat jättemycket över... Vi bor ju en bit bort (bro) och iofs tror jag inte att det blir sån panik att vi måste åka NU liksom och dessutom har vi fått höra att det är högst fyra timmars p-tid utanför sjukhuset (måste alltså gå ut var fjärde timma dygnet runt) och enda stället man kan få p-tillstånd att dygnsparkera är utanför hoitellbb och det är ju inte säkert att man hamnar där... Man kan alltså skicka in kvittor på taxiresan, tillsammans med det nya moderskapsintyg som man får efter förlossningen och som ska skickas till försäkringskassan och så får man tillbaka de pengar som överstiger 150 kr (trodde barnmorskan på prima liv, 140 kr har jag nånstans i bakhuvudet) men man har bara rätt till en resa. Dygnsparkeringen på DS kostar 185 kr så man tjänar ju in dom pengarna ganska snabbt plus att det nog är smidigt att inte ha bilen där!



Får man fråga om du är från järfälla från början? Både jag och min kille är gamla järfällabor så vi kanske känner till varandra? :)



VILA NU! :)

Kommentera här: