Dag 1 - Om Mig!

Dag 1 – Om Mig!

En kall och fin vinternatt den 17 november 1980 kl. 00:44, föddes en liten flicka på Karolinska Sjukhuset.
Flickan vägde 3090g, 52cm lång och hade svart hår med punkfrisyr. (Måste ju vara cool när man för första gången kommer ut till världen hihi). Flickan fick sedan sitt namn, Linda!
Flickan började sin uppväxt i Jakobsberg, Järfälla. Efter ett antal år i stora staden så flyttade vi upp till den Jämtländska bygden där flickan bodde tills hon var ca 20år.
Flyttade sedan ner till den skånska slätten tills hon ca 6år senare hamnade i Jämtland igen.
Träffade sin prins och flyttade till slut tillbaka till hemtrakten Järfälla och bor där nu i sitt slott :)

Denna flicka är ju såklart Jag!

Ja, jag blev då 30år inatt :)
Bor med min kära sambo i Järfälla i vårat fina radhus. Vi väntar vårat första barn, en son, som är beräknad att titta ut till världen den 28/12 (kanske med en lika cool frisyr som sin mor hade när hon tittade ut hihi).

Det var lite om mig!
Resten får ni luska ut ;)

Fin frostig dag idag hos oss (bara solen som saknas, samt att det ser mindre frostigt ut än vad det är!!):


Grattis till mig på min stora dag!

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

ja 17 november klockan 00:44 tittade du ut

2 Åsa:

skriven

Grattis på födelsedagen :)

Hoppas du får ha en toppendag!



Kramar

3 Elin - ♥ Gravid v. 32:

skriven

Kul läsning och GRATTIS!!! =) Hoppas du får en kanondag!



Kram!

4 I väntan på Liten - Gravid i vecka 33:

skriven

Ååå grattis på födelsedagen!! :D



Hahahah det är så sjukt var kroppen håller på med ibland nu för tiden alltså, att vara höggravid är inte det lättaste :P Känner du av mycket tryck nedåt? Jag undrar om det kanske är bebis som fixerar sig. Hoppas iallafall att hon stannar där inne året ut :P kram

5 I väntan på Liten - Gravid i vecka 33:

skriven

Så mysigt med bakning, är så sugen på det jag också men har verkligen lovat mig själv att vänta - ska bli spännande att se hur det går ;D



Ja men precis sådär känner jag också! Det trycker, sticker och hugger. Ibland svider det nästan långt nede i magen också, då har jag fått för mig att hon river mig och försöker klösa sig ut hahah! Nejdå, itne riktigt så illa men som du säger, det känns verkligen som om något är på G ibland (framför allt de senaste 2 nätterna). Många gissar på att min lilla kommer komma i december, jag tror det samma, så vi får se :P

6 Sara - Gravid i vecka 38:

skriven

GRATTIS =))

7 I väntan på Liten - Gravid i vecka 33:

skriven

Huuu, är SÅ glad att jag hittills sluppit halsbrännan nästan helt, hoppas att det fortsätter så för det kan inte vara trevligt alls!



Lycka till med bakningen, låter suuupergott! :D Kram

8 I väntan på Liten - Gravid i vecka 33:

skriven

Ja havreflarn är bland det godaste som finns! Hur blev rulltårtan nu då? :) Kram

9 I väntan på Liten - Gravid i vecka 33:

skriven

Så mysigt! Jag ska också tvätta iordning alla lillans kläder någon dag tänkte jag, det börjar ju dra ihop sig nu hihi. BB-väskan måste packas också, har du tänkt något på den? Det verkar va så mycker man ska packa ned :P



Ja, kryp ned under täcken och mys till en bra film, det är det absolut bästa jag vet att somna till! Speciellt nu när man är höggravid och helt slut vissa dagar :D



Hahah precis sådär sa sambon till mig nu när vi byggde möbler "nej, de där kan inte du göra, då föder du.. " haha :D Godnatt! Kram

10 Emma och lilla vilden i magen:

skriven

GRATTIS på födelsedagen!!!!!!!! Hoppas att din dag varit jättebra och att du känner dig firad nu! :)



Jag mår bra, bara lite småsaker; sammandragningar och förvärkar, lite svårt att sova och foglossning men inget värre! ;) Hur är det med dig? :)



Oj jäklar vad du flyttat runt, hehe. Känns det bra att vara tillbaka i järfälla efter alla turer runt om i landet? Har du kvar några barndomskompisar här? Appropå inget, har du nån koll på hur det funkar med föräldragrupper här omkring? Är det bvc som har hand om det? Känns som att det kommer vara så ensamt att gå hemma, har iofs syrran hemma till april men sen då...



Vad jobbar du med för nåt? (gud vad nyfiken jag är...)



Ännu en gång, hoppas att din dag är jättebra! Kram!!!



Så konstigt det där med parkeringen och övernattningen för man hamnar ju på samma hotell om man föder på danderyd och är pigg nog att bo på hotellet men det kostar mindre för pappan!!! Jättekonstigt!!!! Min syster född på bb sthlm i mars och hon var såååå nöjd, det kunde inte varit bättre enligt henne!!!!



11 Elin:

skriven

Grattis på födelsedagen! :D :D

12 MALIN - Längtar efter min prinsessa!:

skriven

Bra läsning och grattis en dag i efterskott!!

Kramar!

13 Malin:

skriven

Stort grattis i efterskott!!

Då fyllde du en dag före mig =)



Hoppas du mår fint.

Kommentera här: