Foglossning

Idag började vi med att åka till Ikea, jag hade sett att det fanns skötbord på lagret. 2st!!!
Körde dit så vi var där när ikea öppnade.
Så vi kom hem med skötbord och skötbädd och en elefantgosedjur :P Kunde bara inte låta bli hihi.

Efter ikea hade jag tid hos BM, skulle ta blodtryck och lämna urinprov. Läkaren ville att jag skulle lämna det varje vecka utifall jag skulle ha havandeskapsförgiftning. Men både jag och BM sa att det är långt ifrån att jag skulle ha det för jag har så bra värden. Men läkaren ville det för att jag hade så svullna händer sist jag var där....så jag lyder och åker dit varje vecka :P
Nästa vecka ska vi ha en sammanfattning (tror jag), vet inte riktigt vad vi ska prata om. Men blir väl lite längre än 10 min denna gången ;)

När vi kom hem så käkade vi lite gröt och mackor. mums!
Sen skruvade vi ihop skötbordet och möblerade lite i lillens rum.
Sen fick jag för mig att torka ur kylen....seeen var jag helt slut.
Somnade i soffan :)

Blev extremt kissnödig men har så förbaskat ont med foglossningen idag att jag inte ville gå på toa haha.
Sambon fick hjälpa mig upp ur soffan och till toan haha.
Tur han e hemma idag när jag har så ont...vet inte hur jag hade lyckats ta mig upp ur soffan annars.
Är tillbaka i soffan med en varm vetekudde :) Men ska krångla mig upp igen för jag ska gå ut i köket och se när sambon gör middag :)

Ska se om vi kan fota lite magbilder i helgen :)

Kom gärna med tips på hur jag ska hantera foglossningen lite lättare :)

Kram

Kommentarer:

1 Frida:

skriven

Du ska undvika att gå i trappor och backar, inte sitta med korslagda ben, inte stå och väga på höfterna utan stå bredbent och vila på båda fötterna. Sova med en kudde mellan knäna. Det är de råden jag fick samt att jag köpte ett form av bälte hos sjukgymnasten som stöder upp en under dagtid. När jag fick rekommendationen att köpa det undrade jag varför jag inte klagat tidigare för det stödde riktigt bra.

2 PT Sofia:

skriven

Ja foglossningen e pest o pina...för mig hjälper dock TENS ....annars är det ungefär bara att gilla läget o tänka på att det snart är över :)

Kram PT Sofia

3 Camilla:

skriven

Har du inte fått tipset om ett fogbälte? Jag köpte mitt härifrån http://www.gulare.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=83&products_id=434

4 I väntan på Liten - Gravid i vecka 36:

skriven

Ja, förhoppningsvis försvinner de med tiden - om inte så är det bara tecken på att vi gått igenom livets stora mirakel :D Kram och trevlig lördag!

5 Liza |Gravid v38+0|:

skriven

Jo givetvis så kan man ibland bli lite nervös. De är ju ändå de största i livet vi håller på att gå igenom. Men jag går in med inställningen att: Visst kommer de göra ont men man kommer inte undan!



Vad blev de för skötbord då?

Vi har också från Ikea, Ikea rules :)

6 Sara - Mamma till Liam <3:

skriven

Jo det är sant.. men amning funkar inte för alla, hoppas jag går ner :) Jag gick upp 17 kg..

7 MALIN - Längtar efter min prinsessa!:

skriven

Oj, är ni bara hos BM 10 minuter varje gång? Vi har en halvtimme vilket jag tyckt känns lite, hihi :)



Har också stora problem med foglossningen och det har blivit extremt mycket sämre senaste tiden.. Men mitt tips är att försöka inte bli kall och undvika rörelser som gör ont. Och ta alvedin när det blir alltför jävligt.. Kanske inte mycket till tips men tyvärr är det ju svårt att göra nåt åt läget :P



Kram på dig!

8 Mirre:

skriven

Hua, hoppas att du mår bättre imorrn

kramar

9 malin:

skriven

Ser fram emot magbilder =)

Hur ligger du på sf kurvan?



Härligt med ikea men det får dröja ett tag för mig =)



Kram

10 ♥ Elin - gravid v.34 ♥:

skriven

Foglossning gör så ont!! Jag vet inte vad som kan hjälpa, ett stödbälte kanske =) Värst är det att vända sig i sängen eller resa sig från soffan, hua! :P

Kommentera här: