Bröstpump slut :(

Drog iväg och skulle köpa mig Mam´s bröstpump, men just dit jag åkte så hade dem inte några! T Y P I S K T !!


Kom hem med:

- Babytops
(jätte söta)

- Blöjor (blev libero nr1, ska kanske köpa nr 2 också?????) - glömde dock att ge kassören rabattkupongen men får nog användning för den kupongen sen :P Hehe kändes så mysigt att köpa blöjor (mindre mysigt när jag tänker på bajsbilden jag såg på Saras blogg idag hahaha)

- Bröstkräm - smörja in sig med efter amning och så. Är det något ni som fått barn använder? behövs??

- Nattbindor
(tunna) - ska nog köpa ett paket tjocka också....man vet ju aldrig! Eller jag har ju tusan ingen aning om hur mycket jag blöder efteråt. Stämmer det att man blöder ca 2 veckor efter förlossningen? Ni som fött, hur var det för er??

 - Nappflaska - större. Har nu en mini (blå), en mellan (blå) och en stor (grön). Hur många behöver man egentligen?? Sen blir det ju bröstpumpen. Alla storlekar borde väl passa bröstpumpen?? så länge det är samma märke?

- 2st napp till nappflaskorna

- Trosskydd
- kanoners :)

- Matersättning - Sempers mini mini mini mini tetrapak för nyfödda. Bara utifall!! Amma är det ju som gäller, men fungerar ju inte för alla.

Tror det var allt, kändes inte som jag köpte SÅ mycket men det var det tydligen haha...tyckte inte det var så dyrt iaf :)





Dom ser ju ganska fula ut haha!
Bröstpump Mam



Glöm inte att gissa när lillen tänker titta ut :)
Se tidigare inlägg!

KRAM!

Kommentarer:

1 MALIN - Längtar efter min prinsessa!:

skriven

Nope, just de här bootsen är inte fodrade. Men eftersom vi åkte bil så gick de bra att använda ändå idag :)



Som jag har förstått det kan man blöda upp till 6-8 veckor efter forlossningen. Är avslaget som kommer. Sen är det ju såklart individuellt men jag själv räknar med att det pågår så länge och sen om det upphör innan så är det ju bara positivt!



Kramar!

2 Carro (crimson fl):

skriven

Bröstkräm har jag aldrig använt. Avslaget kan pågå i upp till 8 veckor men efter 2-3 veckor är det mer som flytningar. Det har räckt med trosskydd för mig efter två veckor med båda barnen. Nappflaskor har jag aldrig köpt. Man fick till två st till bröstpumpen jag köpte som har räckt utmärkt dem få ggr jag behövt amvända dem.



Jag gissar på 7 januari, kl 22,36 3750g och 51 cm

3 I väntan på Liten - Gravid i vecka 36:

skriven

ja det lär ju bli en del blöjpaket framöver så den där kupongen kommer nog komma till användning. Det är så kul för nu är det SÅÅ underbart att inhandla allt sånt där, men sen lär man avsky det tillslutt hehe :D



Tack för påminelsen om bindor också, måste fixa det jag också! Och några riktigt sköna, fula, halvstora "mammatrosor" att gå omkring i sen, som inte gör något om de blir förstörda.



Förstår att kissen gillar klädhögen, till och med så jag vill krypa upp i det ibland ju haha :D Kram kram

4 MALIN - Längtar efter min prinsessa!:

skriven

Ja, jag har också hört mycket bra om MAM's produkter. Så testar med det och hoppas att lillan gillar det. Annars får man byta sedan! Men jag gillar sånt man kan köpa på apoteket, känns "tryggt" på nåt sätt :)



Lycka till med att slita dig från datorn då, haha. Borde nog jag också göra!

5 malin:

skriven

Den där bröstvårt cremen har jag funderat på att köpa, men vet inte om den är bra?! För ajajaj vad det gör ont när det finns ett litet sår puhh.



Kram

6 I väntan på Liten - Gravid i vecka 36:

skriven

Nej inte jag heller, men antar att de säkert räknat ut snittet på när norska kvinnor föds och då blev det 2 dagar längre.. men jag har ingen aning :D Ha det så mysigt med sambon nu! Njuuut och ta vara på varandra efter all denna tid med jobbigt pendlande :D (tur att du sov länge idag så du orkar vara vaken ikväll, kanske) Kram

7 Terese - Mamma till Besa:

skriven

Jag använde bröstkräm en gång men det hjälpte inte på mig så jag fick ta amningsnapp som var gudomligt bra :) Tjocka bindor behövs för man blöder jättteee mycket efter åt men det är säkert olika från person till person.

8 Camilla:

skriven

Jan använde bröstkräm men det bästa var att använda bröstmjölken och smörja med.



Man blöder 6-8 veckor efter förlossningen men det skiljer sig så klart från kvinna till kvinna. Behövde använda bindor 2-3 veckor och sedan klarade jag mig med trosskydd.

9 Nathalie:

skriven

Någon bröstsalva köpte jag inte, använde som Camilla bröstmjölken istället.

Kommentera här: