BF + 2

Jag har testat olika taktiker för att lillen ska titta ut.

* Äta en massa mat, frukt m.m. - för att det ska bli så trångt i magen att lillen vill titta ut - Fungerade ej! Resulterade i att jag blir så tung att jag inte kommer upp ur soffan själv, knappt kan gå själv och får grym halsbränna!
Struntar i denna metoden och äter normalt istället :)

* Diska, tvätta, handla...... - Nä, detta resulterade bara i att jag fick så ont i foglossningen i 2 dagar att jag ger upp detta med. Tar lite i taget istället :)

* Skrämma ut lillen (med skräckfilm) - Detta misslyckades totalt för denna "skräckfyllda" film var inte ett dugg läskig, jag kunde t o m sitta med benen på golvet :)

Med andra ord, lillen ligger så bra i magen fortfarande :)

Själv sover jag sämre än någonsin....är uppe exakt varje timma! Måste på toa, nästäppa, värk i skinkorna och ned i benen, inatt vaknade jag och blev så illamående också..ughhh....
Borde sova nu med tanke på hur lite jag sovit inatt, men har ont i skinkorna haha så jag gick upp och tog mig lite frukost istället :)

Kan somna på soffan om det behövs :)

Det har börjat klia något enormt på magen!! blir galen! Både igår och idag.....får smörja mig hela tiden för att inte bli knäpp!

15/12 , kl.01:45 eller kl.06:21, ca 3600gram  , 51cm  - Mamma (snart mormor)  :)

21/12 , kl. 15.00 
Mirre 

22/12 ,  på morgonen , 3700gram , 50 cm -
Jannika

23/12 , kl.23:59 , 3000gram -  Patrik (snart morbror)

24/12
Martin S

25/12 ,  kl. 03.50 , 3575gram , 52cm -
Elin

26/12 – Lena (snart moster)

27/12 ,  3100gram  - Seth (snart styvmorfar)

27/12 ,  kl. 17:37
- Linnea

27/12 ,  3540gram , 51cm
-
Åsa

28/12
Millan

29/12 , 3750gram , 50cm - Petra (snart faster)



30/12 , kl. 06.35 , 3250gram , 52cm
– Gunilla (Snart farmor)



31/12 , kl. 01.50 ,  3746gram,  52cm
 -
Linda ”JAG”

31/12 ,  kl. 18.27, 3845gram , 50cm
- Camilla

1/1 , kl. 11.11 , 3333gram , 51cm – Kurre

1/1 , kl. 01:45 eller kl. 06:21 , ca 3600gram  , 51cm
  - Mamma (snart mormor) :)

2/1 , kl. 18:33 , 3645gram , 51cm  -
 
I väntan på liten

2/1 ,  kl. 7.30 , 3645gram , 52cm - Matte (blivande pappa)

3/1
Malin F

4/1
– Maria ”Brommamaria”

5/1 -  
Sara

7/1 , kl. 22:36 , 3750gram och 51cm - Carro "Crimson"

8/1 , 3624gram , 49cm - Majja




Kommentarer:

1 Mirre- Foto & hundtoka:

skriven

Lycvka till och GOTT NYTT ÅR

2 ♥ Elin - gravid v.38 ♥:

skriven

Envis bebis minsann! :P



Jag mår bara bra, foglossningen är bättre och har inga sd, förvärkar eller what so ever! :) Men jag har ju tre veckor kvar till BF så mycket hinner hända =)



kram

3 MALIN - Längtar efter min prinsessa!:

skriven

Men attans, jag trodde ju på skräckfilmsprincipen ;) Hojta till om du kommer på nåt annat man kan testa, hihi.



Jobbigt med sömnen! Och med klådan. Och, ja att du har en envis bebis! Tänker på dig vännen!



Kramar

4 Jannika mamma till Jillian:

skriven

inte för att förstöra ditt mood på något sätt, men för att bebis ska ut blir det lättare om du inte har massa mat i magen som blir till avföring med mera.. hahaha :P d e då man bajsar på sig!

5 Elin:

skriven

Men åh, jag som hade hoppats på att komma in å läsa att det var på g! Testa att intala dig själv att du VLL att han stannar där inne ett par dar till då kommer han säkert direkt haha



(Du, jag måste fråga en sak.. Du råkar inte ha släktingar söder om Stockholm? Vilken stalkervarning det blev på det där kände jag nu, inte alls meningen :P)

6 MALIN - Längtar efter min prinsessa!:

skriven

Hihi, ja aldrig lär man sig av sina misstag heller. Hade jag beställt tröjan hade den säkert inte varit så speciell men nu går jag och tänker på hur fin den är bara för att jag inte kan få den. Verkligen i-landsproblem ja ;)

7 Elin:

skriven

Ja, alltså, jag vet inte om jag har nån light-variant av havandeskapsförgiftning redan, bara det att den håller sig ganska stabil just nu.. Bara att hålla tummarna att det inte blir värre :)



Haha, jag brukar läsa en tjejs blogg som bor i samma stad (håla :p) som jag, det var så jag hittade till din blogg, å sen skrev hon typ att hon lämnar barnafödandet till sin storasyrra.. Gud vilken långsökt tanke kände jag nu :) Men var tvungen att fråga ändå, världen brukar kunna vara jääkligt liten!

8 Elin:

skriven

Jaaaa, det är hennes blogg! Haha :D



Jag har också släkt här nere ifrån ända upp till mörkaste norrlandsskogarna :)

9 Madeleine - Mamma till Lova:

skriven

"Detta misslyckades totalt för denna "skräckfyllda" film var inte ett dugg läskig, jag kunde t o m sitta med benen på golvet"



Hahahah, vad söt du är!!! :D :D



10 Elin:

skriven

Vad tufft, världen är bra liten ibland alltså :)



Nej, har aldrig bott där uppe, men skulle gärna vilja, nån gång. Har släkt i Bollnäs (fast det räknas inte som riktiga norrland..), Sundsvall, i en liten by utanför Sollefteå och ännu längre upp också :)

11 Elin:

skriven

Ojdå :S Vilket bb vill du till?

12 Elin:

skriven

Det hoppas jag med!



En kompis till mig gav mig värsta skräcktankarna igår när hon sa "tänk om man stannar hemma för länge för att man tänker att -äh, det kommer göra ännu ondare, å så hinner man inte in till förlossningen innan den lilla är ute.." Hjääälp

13 Elin:

skriven

Ja fy, inte riktigt en sån situation man sätter sig i frivilligt :P



Hehe gör så, jag spelar tetris på min halva nätterna :P Natti natti!

14 Maria-längtan efter dig:

skriven

Hoppas lill killen kommer ut snart :)

Fast om den stannat kvar så länge, kan jag tycka att den borde hålla sig till efter tolvslaget om den inte redan är ute nu då :D



Gott nytt år på er!

Kommentera här: