BF + 1

+1 idag...inga känningar alls inatt.
Bara att det är så J Ä K L A (!!!!) svårt att vända sig i sängen.
Jag som förut älskade att sova och bara vara i sängen, tycker att det är så jobbigt att lägga sig.
Det är värsta projektet att bara lägga sig i sängen och ännu större projekt när jag väl lagt mig.
Ingen ställning är skön, vända sig i sängen är inget att ens tänka på...måste jag upp på natten så tar det EVIGHETER!! Och de senaste dagarna så är jag uppe kring 7ggr på nätterna.

Sen blev jag straffad för att jag hade lite energi igår haha.....för jag diskade och tvättade och så....för jäklar vad ont med foglossningen jag hade! aj aj aj.....har fortfarande ont idag (ondare än vanligt vill säga).
Så idag ska jag vara L A T !!!

Mat - jag bara äter och äter och äter och äter och äter och när jag ätit SÅ mycket så vill jag bara ha mer och mer och mer...fast har inte dessa hungerkänslor, bara ett enormt suuuug och jag blir inte mätt utan när jag slutar äta så är det för att det spänner så i magen haha....jisses!
Tänk om detta fortsätter efter graviditeten, då får jag nog träna nåt enormt :P

Fast måste erkänna att min magkatarr har då försvunnit helt under graviditeten och det är så jäkla skönt!!!!!!!


Gissningarna:


15/12 , kl.01:45 eller kl.06:21, ca 3600gram  , 51cm  - Mamma (snart mormor)  :)

21/12 , kl. 15.00 
Mirre 

22/12 ,  på morgonen , 3700gram , 50 cm -
Jannika

23/12 , kl.23:59 , 3000gram -  Patrik (snart morbror)

24/12
Martin S

25/12 ,  kl. 03.50 , 3575gram , 52cm -
Elin

26/12 – Lena (snart moster)

27/12 ,  3100gram  - Seth (snart styvmorfar)

27/12 ,  kl. 17:37
- Linnea

27/12 ,  3540gram , 51cm
-
Åsa

28/12
Millan



29/12 , 3750gram , 50cm - Petra (snart faster)



30/12 , kl. 06.35 , 3250gram , 52cm – Gunilla (Snart farmor)

31/12 , kl. 01.50 ,  3746gram,  52cm
 -
Linda ”JAG”

31/12 ,  kl. 18.27, 3845gram , 50cm
- Camilla

1/1 , kl. 11.11 , 3333gram , 51cm – Kurre

1/1 , kl. 01:45 eller kl. 06:21 , ca 3600gram  , 51cm
  - Mamma (snart mormor) :)

2/1 , kl. 18:33 , 3645gram , 51cm  -
 
I väntan på liten

2/1 ,  kl. 7.30 , 3645gram , 52cm - Matte (blivande pappa)

3/1
Malin F

4/1
– Maria ”Brommamaria”

5/1 -  
Sara

7/1 , kl. 22:36 , 3750gram och 51cm - Carro "Crimson"

8/1 , 3624gram , 49cm - Majja

 

 

Kommentarer:

1 Jenny:

skriven

Han kanske blir sverigest första bebis nästa år=)

2 malin:

skriven

Snart 3 januari...då du då händer det =)



Jag tänkte fota väggarna och maila till han och visa och skriva att han gärna får komma och kolla om han vill. Men det är nog kört, men blir så irriterad när hyresvärdar är så snåla. Hade det varit en bostadsrätt kunde jag hyrt in någon som skulle göra det men aldrig i en hyresrätt.

3 Elin:

skriven

Jaa, och det är inte bara i drömmarna, man har ju förvandlats till nåt himla hormonmonster den senaste tiden :P Fattar inte vad det ska va bra för haha..



Förutom att det börjar vara himla tungt nu så mår jag helt okej i kroppen, det är väl snarare huvudet som spökar till allt just nu :p



Hur är det med dig? Förutom svårigheterna att röra sig med en jättemage förstås.. Verkar som att det blir en januaribebis för er ;)

Å du, det är väl bra att du äter upp dig lite så du orkar med att klämma ut den lille! Det där löser sig med alla barnvagnsrallyn sen ;)

4 Elin:

skriven

Haha, precis sådär är jag med!! Strax innan jul började jag gråta för att Jocke hade ställt ut en tomte (MIN tomte dessutom!! haha) på fel ställe i lägenheten. Den var ju min och det var ju JAG som skulle ställa ut den hahaha :P Såhär efteråt kan man ju skratta åt det men fan vad jobbigt det är just då!



Åh, är du fortfarande förkyld? :/ Tror dock inte att dom hindrar dig från att träffa den lille bara för att du är lite snuvig, det är ju praktiskt taget alla just nu :)

5 Jannika mamma till Jillian:

skriven

hahahaa träna!? hahahahahahahahahaa fuck no.. borde jag också?;O

6 Elin:

skriven

Ja, å tänk sen våra stackars sambos som ska försöka styra upp det hela :P Ibland lessnar Jocke å vet liksom inte vad som är fel eller vad han ska göra å då blir jag bara ännu mer ledsen haha..



Haha, jag var också en skitgris till för en stund sen, men nu efter duschen orkar jag inte fixa till håret istället :P

7 Elin:

skriven

Go Linda, go Linda! You can do it! Haha :)



Jag ska gå å hänga tvätt.....

8 Jannika mamma till Jillian:

skriven

du nämde det först ju! haha



Ja men absolut! jag lovar, jag är galen. INGEN rör då dör dem.. hahahaha

9 Mirre- Foto & hundtoka:

skriven

Det var en envis rackare, men han väntar nog till lördag så ahn får första dagen på året att fylla år =D

kramar



Tänk 01 01 -11 haha

kramar

10 Jannika mamma till Jillian:

skriven

yeees! 22 januari:D

11 Jannika mamma till Jillian:

skriven

det blir i kyrkan :) visst är inte über kristen, men tradition som tradition.

12 MALIN - Längtar efter min prinsessa!:

skriven

Men, det var mig en envis liten kille du har i magen! Han kanske vill bli först ut efter nyår helt enkelt :)



Känner igen det där med maten. Är samma här just nu. Äter och äter och äter. Men är aldrig hungrig egentligen.. Och slutar först när magen håller på att spricka :)

13 Elin:

skriven

Hehe vad du är duktig!! Sket också i håret, men slängde på mig lite mascara innan Jocke klev innanför dörren haha, snacka om latheten själv :P



Jaa, undrar varför vi har så trötta sambos.. Inte kan det väl vara vi som gör dom helt matta? Haha

14 Mirre- Foto & hundtoka:

skriven

Ja, blir nog då skarru se =D



Tack för omtanken

kraamar

15 MALIN - Längtar efter min prinsessa!:

skriven

Ja, det har ju hänt förr. Kanske blir en sådan där förlossning som man ser på film. Att vattnet går och en timme senare är lillen ute ;)

16 MALIN - Längtar efter min prinsessa!:

skriven

Hihi, alla knep är bra utom dom dåliga ;) Kikar in senare för att se om du lyckades! Själv försökte jag tvinga ut henne genom att äta så mycket pannkakor så det inte skulle finnas mera plats. Sa till min sambo "om jag pressar ner en till kanske jag spricker och då kommer hon ju ut". Resultatet? Lätt illamående + extra halsbränna, haha :)

17 Elin:

skriven

Hehe, karlarna är så klena ;) Jocke har fått för sig att sluta snusa nu mitt i allt hormonkaos.. Tror nog att det blir ett återfall när det är dags för förlossning ;P

18 Elin:

skriven

Hehe jag med! Gick åt en del för han den natten vi bara sov på förlossningen haha :P



Men hallå, nu måste vi komma på nåt för att få ut din lille.. Eller ska du joina mig i januari? (Planerar att hon ska komma i slutet på januari istället för i februari, vi får väl se hur det går :p)

19 Elin:

skriven

HAHA, smaart! Det kanske funkar, vem vet?! :D



Haha, ser ut som ditt kommentarsfält förvandlats till en chattruta :P

20 Elin:

skriven

Hehe, jag ska hålla tummarna! Det är väl bara bättre om du blir mer rädd i så fall :p



Nu tänkte jag faktiskt stänga av datorn för kvällen, kanske kikar in inatt när jag inte kan sova :P Lyka till med skräckisen å sov gott sen! :)

21 Madeleine - Mamma till Lova:

skriven

haha tack, eller vad säger man ;D inte många dagar kvar till min gissning nu, snart är lillplutten hos er!! :D

Kommentera här: