Föräldrakurser

Har ni varit på några kurser?
Ska ni gå några kurser?
Vad för något och när?:)
Någon som vet om någon bra kurs i järfälla eller stockholmstrakten?

Jag e verkligen inte förberedd :)
Alla kurser via BM är på dagarna och när jag arbetar. Har problem nog att få ledigt och pyssla om i schemat på jobbet bara för att kunna gå till BM för en vanlig koll på 15min typ.
Hur hinner alla ni som är gravida att gå på sådana här kurser? Sjukskriven? bra arbete där man kan gå iväg under dagen? Jobbar inte?......
Finns det inga kvällskurser eller helgkurser för dem som arbetar om dagarna!??


Nu var det mycket frågor :)



Kommentarer:

1 Jannika:

skriven

Jag gick på tre kurser.. står nog om med någonstans i fliken graviditet i min blogg;) Tyckte inte att de va speciellt vettiga.. Kunde det mesta! Det jag tyckte va spännande va typ vilka hudutslag bebisar kunde få, det är ju svårt att veta liksom? Jag vet att du kan få pengar om du tar ledigt från jobbet för att gå på föräldrakurser/utbildning ifrån försäkringskassan.. vet itn e riktigt hur det funkar men det är du föräldradagarna man tar ifrån.. Jag jobbade itne sista delen av min graviditet.. Jag va vikarie på ett dagis å slutade helt enkelt de sista månaderna, vi klarade oss bra iaf:) Våra kurser va i kontakt med mvc, och de va de barnmorskorna som föreläste..:)

2 malin:

skriven

Min bm sa att arbetsgivaren inte får neka en att gå på sådana träffar. Så du har rätt att gå.

Du kan ta komp, sem eller ta av föräldrapenningen.



Var några dagar sen du skrev det här, hur har det gått?

Kommentera här: